Omuz Ağrılarının Nedenleri

Omuz ağrıları sırt ve bel ağrılarından sonra görülen en sık durumdur. Birçok farklı sebebe bağlı kaynaklanabilir. Omuz ağrılarının nedenleri şu şekilde sıralanabilir.

• İç organları ile ilgili hastalıklara bağlı olarak omuz ağrısı görülebilir. Bu hastalıkları sıralayacak olursak; göğüs hastalıkları, akciğer hastalıkları veya safra kesesi hastalıkları omuz ağrılarının nedenleri arasında olabilmektedir.
  • Omuz hareketlerinde giyinirken, soyunurken veya birçok harekette zorlanma yaşayan kişilerde görülen omuz ağrılarının nedenleri genellikle omuz donmasından kaynaklanır. Omuz donması genellikle şeker hastalarında daha fazla görülür.
  • Omzun çevresinde bulunan kas veya sinirlerde hasara bağlı olarak oluşan ağrıların sebebi kas gücünde zayıflama olmasından kaynaklı olabilir.
  • Ağrıyan kolun üstüne yatılamadığı, bir cisim taşımakta zorlu çekildiği veya kol yukarı kaldırıldığında saplanma gibi durumlar görüldüğünde omzunuzda kas yırtılması söz konusu olabilir. Kas yırtılmalarında oldukça ciddi ağrılar görülür.
  • Omuz çıkıklığı, omuz gevşemesi veya kireçlenme gibi durumlar ciddi omuz ağrılarına neden olmaktadır.
  • Boyun fıtıkları nedeniyle omuz ağrıları görülebilir.

omuz ağrısı nedenleri

Yazının İçeriği

• Omuz Ağrılarının Nedenleri
  • Akut-Kronik Omuz Ağrıları
  • Omuz Ağrılarının Nedenleri Ve Tedavisi
  • Omuz Ağrıları Nasıl Önlenir?

Akut-Kronik Omuz Ağrıları

Omuz ağrıları nedenleri akut ve kronik başlığı altında 2 farklı bölümde incelenmektedir.

1. Akut (Yeni): Akut ağrıları düşme, çarpma, zorlanma, kırık ve çıkık gibi bir takım travmalar sonucu oluşan ağrılardır. Travmalar sonrası bu ağrı kendini hemen değil birkaç hafta sonra belli eder. Omuz eklemi yapısı nedeniyle çok hassas ve zarar görmeye çok elverişlidir. Bu ağrı daha çok perde takmak, duvar boyamak, ağır bir şey silkelemek, tavana ampul takmak için omzumu zorladığımız hareketler sonrası oluşmaktadır. Omuz ağrılarının nedenleri günlük hayatımızdan olan birçok sebepten kaynaklanabildiği gibi kişinin yaşam koşullarını da birçok yönde olumsuz etkileyebilmektedir. Akut ağrısının olduğu kol zorlanmamalıdır aksi taktirde omuz donması oluşabilir.
  2. Kronik: Kronik omuz ağrıları başta kişinin yaptığı işlerde zorlanmasını sağlayabilir. Bu ağrı sizi gece uykunuzdan kaldıracak kadar şiddetli olabilmektedir. İlerleyen süre zarfında bu ağrılar sizi günlük yaşam koşullarınızda daha çok etkileyebilmektedir. Kronik ağrılarda genellikle kas günü arttırmak amaçlı fizik tedavi uygulamayalı tercih edilmektedir.

Omuz Ağrılarının Nedenleri Ve Tedavisi

Omuz ağrılarının nedenleri bağlı olarak radyolojik tetkikler sonucu değerlendirilir ve duruma göre tedavinin nasıl olacağına karar verilir. Ağır hareketler sonucu oluşan omuz ağrılarında genel olarak soğuk ve sıcak kompresler uygulanmaktadır. Kendiliğinden oluşan omuz ağrıları için genellikle hafif egzersizler tavsiye edilir. Kortizon iğneleri, fizik tedavi uygulama ve cerrahi olmak üzere birçok tedavi yöntemi vardır. Travmalara bağlı olarak oluşan omuz ağrılarında kesinlikle doktor tarafından muayene edilmeniz gerekebilir. Omuz ağrısı ile doktora giden hastanın ilk olarak şikayeti ile ilgili detaylı öyküsü öğrenilir. Muayenesi yapılan hastaya uygun tedavi planı kurulur. Her omuz ağrısı ciddi olmadığından dolayı bazı durumlarda ağrı kesici gibi ilaçların verilmesi ağrının geçmesi için yeterli olabilmektedir. Ağrının sebebi omuzdan kaynaklanmıyor ise sebebi bulunarak tedavi uygulanır.

Omuz ağrılarının oluşumunu önlemek için bir takım şeylerden kaçınmanız veya yapmanız gerekebilir. Bunlar;

omuz ağrısı nedenleri

• Direkt olarak vücuda gelen klima rüzgarından uzak durulmalıdır. Bu durum genellikle yazın arabanın içerisi sıcak oluyor diye klimayı açanlarda sık olarak rastlanır. Bu durumdan dolayı kolu ağrıyıp bize gelen çok hasta var.
  • Ağrıyan tarafa baskı yapılmamalıdır.
  • Düzenli olarak kol egzersizleri yapılması önerilir.
  • Otururken kolların dirseklerden desteklenmesi önemlidir.
  • Omzunuzu zorlayacak hareketlerden veya ağır yüklerden uzak durulmalıdır.
  • Yüksekten eşya alınırken omzunuzu zorlamamaya dikkat edilmelidir.

Yorumunu ekle