Prepatellar Bursit Belirtileri

Prepatellar bursit belirtileri olarak aşağıdaki maddeler görülmektedir.

• Diz kapağı kısmında ağrı oluşumuPrepatellar Bursit Belirtileri
  • Diz kapağına dokunma ile hassasiyet ve şişlik
  • Diz hareketinde zorluk çekme.
  • Diz kapağı üzerinde oluşan şişlik gibi durumlar görülmektedir.
  • Enfeksiyona bağlı yüksek ateş.

Prepatellar Bursit Nedir?

Günlük yaşamında dizlerinin üstünde çok fazla vakit geçiren kişilerin diz kapağında şişlik ve kızarıklık oluşur. Diz kapağı ve cilt arasında bulunan keseciğe bursa denir. Diz kapağının hareket esnasında cilt altında sorunsuz kaymasını bursa sağlamaktadır. Çok fazla sürtünme durumunda bursa kesesinde dejenerasyon ve tahriş oluşur.  İltihaplanma olduğunda bursa kesesi sıvı ile dolmaya başlar ve dizin ön tarafında ödem oluşmaya başlar. Bu patolojiye prepatellar bursit denir.

Tedavi

Hastanın travma yaşaması durumunda doktor kırık ihtimaline göre röntgen isteyebilir. Teşhis prepatellar bursit belirtileri doğrultusundan uzman hekim tarafından konulmaktadır. İltihaplı olup olmamasına bağlı hastalığın yerine ve şiddetine göre tedavi protokolüne karar verilir. İltihap yok ve sadece şişlik var ise cerrahi müdahale uygulanmaz. Onun yerine buz, istirahat ve  iltihap antibiyotikler kullanılarak tedavisi uygulanır.

Bir diğer tedavi yönteminde ise dize oluşan şişlik enjektörlü iğne yardımı birikmiş olan sıvı boşaltılır. İşlem sonunda elastik bant ile kompres uygulaması yapılır. Bu durum tekrar eder ise bursanın çıkarılması önerilir. Bursit tedavisinde kullanılan ilaçlar doktor kontrolünde ve düzenli olarak kullanılması gerekir.

Prepatellar Bursit Tedavi Edilmezse Ne Olur?

İltihaplanma durumu görülen bursit hastalığı tedavi edilmediği taktirde iltihaplanmanın görüldüğü bölge daha genişlemeye başlar. Bu durum böyle gelişir ise bursit tüm bölgeye yayılır ve kana karışarak vücut fonksiyonlarını olumsuz yönde etkilemeye başlar. Sonucunda hastaya genellikle cerrahi yöntem ile tedavi uygulanır.

Prepatellar Bursit Oluşumunu Önlemek İçin Neler Yapılmalı?

Diz üzerinde durarak çalışması gereken kişiler ve dizine darbe alma ihtimali olan kişiler dizine koruyucu dizlik kullanmaya özen göstermelidir. Daha önceden prepatellar bursit hastalığı geçiren kişilerin dizlerini dinlendirmesi için iş veya spor aktivitesi bittikten sonra buz uygulaması ve bacağının hafif yükselterek dinlendirebilir. Bursit rahatsızlığını önlemek için daha çok dikkat etmemiz gereken maddeler şu şekilde sıralanabilir;

• Vücudun korunmasız bölgeleri korunmalıdır.
  • Kişi ayağına uygun ayakkabı tercih etmelidir.
  • Ağır yükler doğru şekilde kaldırılmalıdır.
  • Kilo sağlıklı bir aralıkta tutulmalıdır.
  • Kaslar güçlendirilmelidir.
  • Egzersiz hareketleri yapmaya başlamadan önce ısınma hareketleri yapılması ihmal edilmemelidir.
  • Dizlerin yer ile temasına dikkat edilmelidir.

Yorumunu ekle