Genç Yaşta Diz Protezi Ameliyatı

Diz protezi, diz eklem kıkırdağının yıpranma ve aşınması ile kişide ağrı ve fonksiyon kaybına neden olan eklem tedavisinde kullanılır. Genç yaşta diz protezi ameliyatında hasarlı kemik ve kıkırdak dokuları temizlenir yerini protez dediğimiz yapay eklem alır.

Yazının İçeriği

• Diz Protezi Ameliyatı Riskleri
  • Diz Protezi Ameliyatı Avantajları
  • Diz Protezi Çeşitleri
  • Total Diz Protezi
  • Kısmi Diz Protezi

Genelde diz kireçlenmesinde çok fazla hasar görülmesi sonucu diz protezi uygulanır. Dizde bulunan eklem, kireçlenme veya başka bir şekilde hasar görmesi sonucu görevini yapamaz ve eklem görevini yapamadığında hastada çok büyük ağrı ve acılar görülür. Hastanın ağrıları ilk olarak ağrı kesici ilaçlarla ve fizik tedavi uygulamaları ile hafifletilmeye çalışılır. Hastanın ağrı ve acılarının geçmemesi durumunda diz protezi ameliyatının uygulanacağına karar verilir. Diz protezi ameliyatı genelde yaşı ilerlemiş olan kişilerde diz kireçlenmesinden dolayı uygulanır. Genç yaşta diz protezi ameliyatı da birçok farklı nedenden dolayı uygulanmaktadır. Genç yaşta diz protezi ameliyatı uygulanmasının bazı nedenleri şunlardır;

• Menisküs yırtılması,
  • Dizdeki yıpranma ve aşınmalar,
  • Eklem hasarları gibi durumlar sebep olmaktadır.

Diz protezi ameliyatı olacak gençlerin, diz protezinin riskleri, avantajları, ve diz protezi çeşitleri hakkında ki meraklarınızın karşılığını alabilmek blog yazılarımızı okumaya devam edebilirsiniz.

Genç Yaşta Diz Protezi Ameliyatı Riskleri

Genç Yaşta Diz Protezi Ameliyatı

Diz protezi ciddi bir ameliyattır ve çok ciddi riskler barındırmaktadır. Nadir olması durumuyla birlikte hayatı tehdit edecek kadar ciddi riskler oluşabilir. Klasik bir diz protezi ameliyatında anesteziye bağlı komplikasyonların görülmesi nadirdir. Ameliyatın uygulamasında yapılan teknik bir problemle diz protezi başarısı düşebilir. Özellikle orta ve uzun dönemde diz protezi erken gevşeyebilir. Bu hastalarda en uygun kullanılan antibiyotiklerde bile enfeksiyon görülebilir.

Diz Protezi Ameliyatı Avantajları

Diz protezi ameliyatı çok fazla avantajı bulunan bir tedavi yöntemidir. Diz kireçlenmesi veya başka sebeplerden dolayı oluşan hasar ve yıpranmaların yarattığı şiddetli ağrı ve acıların kalıcı şekilde son bulmasında etkilidir. Diz protezi sayesinde eskisinden daha rahat ve sağlıklı bir şekilde yürünebilir ve koşulabilir. 20 yıla yakın kullanılabildiği tespit edilmiştir. Bu ameliyatı olmak için herhangi bir yaş sınırı yoktur. Ameliyattan kısa bir süre içinde iyileşir ve değnek yardımıyla yürümeye başlayabilirsiniz. Dört hafta sonra tamamen değneksiz yürümeye başlayabilirsiniz. Fakat dizin fazla zorlanmaması için herhangi bir baskı veya spor aktivitesi doktor onayı almadan yapmaya başlamamanız gerekir. Dizinizde zorlanma veya ağrı gibi belirtiler fark ettiğinizde alanında uzman bir doktora kontrole gidebilirsiniz.

Diz Protezi Çeşitleri

Teknolojinin gelişmesi tıpta da birçok tedavi mekanizmasının gelişmesiyle birçok tedavi seçeneği oluşmuştur. Diz protezinin total diz protezi ve kısmi diz protezi olarak 2 ayrı çeşidi vardır. Eklemin tek tarafında diz kireçlenme gerçekleşmesi durumunda tercih edilen protez, kısmi diz protezidir. Dizin bütün bölgesinde oluşan kireçlenme tedavisinde kullanılan protez ise total diz protezidir. Diz eklemini etkileyen sağlık durumunun şiddetine, yerine ve türüne göre protez tercih edilmelidir. Genelde

Total Diz Protezi

Total diz protezi, ileri yaşta ve genç yaşta diz protezi ameliyatı geçiren hastalar için en çok kullanılan cerrahi yöntemlerden biridir. Total diz protezi eklemin tamamının değiştirildiği taktir de kullanılmaktadır. Total diz protezi ameliyatında hastalarda diz eklemi açık cerrahi ile açılarak hastanın diz ekleminde gerekli temizlikler yapıldıktan sonra eklemin içerisinde uygun temizlikleri takiben implantlar yerleştirilerek metal bir diz oluşturulur. Metaller arası sürtünmeyi engellemek amacıyla araya polietilen bir malzeme konularak metallerin birbiri üzerinde kayması sağlanmaktadır. Total diz protezinin yaklaşık 20 yıllık kullanım süreci olduğu düşünülmektedir. Genç yaşta diz protezi ameliyatı geçiren kişilerin gelecekte ikinci bir diz protezi ameliyatına ihtiyaç duymasına yol açmaktadır.

Kısmi Diz Protezi

Kısmi diz protezi, sadece diz kapağını değiştiren halk arasında yarım protez adı verilip sadece diz iç eklem yüzeyinin değiştirildiği protezlerdir. Diz ekleminin sadece hasarlı kısmına onarım yapmak ve diğer kısımları koruyarak dizin içerisinde hareket sırasındaki hissi, baskıyı, basıncı öğrenmesi için beyne imkan tanımaktır. Metal iki yüzey arasında plastik ara parçadan oluşurlar. Eklemdeki aşınma dizin sadece sınırlı bölgesinde olan hastalarda protezler tercih edilebilir. Ameliyat küçük bir kesi ile yapılmaktadır. İyileşme süresi hızlı ve az ağrılıdır. Hasta ameliyattan sonra bir gün hastaneden kalır ve hemen ayağa kalkabilir.

Yorumunu ekle