Karpal Tünel Sendromu Belirtileri

Karpal tünel sendromu, median sinir dediğimiz bir sinirin inflamasyon neticesiyle ortaya çıkmaktadır. Bu sinir elimizin ilk 4 parmağımızın duyusunu sağlar. Bu nedenle erken dönemde karpal tünel sendromu belirtileri sonucunda hastaların ilk başvuru şikayeti ellerde uyuşma, elektriklenme, karıncalanma ve ağrılardır.

Bu ağrıların en tipik özelliği özellikle geceleri ortaya çıkmasıdır. Ellerini çok kullanan bir meslek grubunda çalışan otuz yaş üstü kadın ya da erkek lerde ellerinde uyuşma, karıncalanma varsa aklına mutlaka kartal tünel sendromu getirilmelidir. Karpal tünel sendromunun tanısı ne kadar erken olursa tedavisi de o kadar kolay olur. Bu aşamayı geçtikten sonra ağrılar ve uyuşmalar genellikle bileğe, bilekten dirseğe, direkten omuza hatta hastanın boynuna kadar yayılabilir. Bu durum olduğunda boyun fıtığı ile çok sık karışma olabilmektedir.

Yazının İçeriği

1. Karpal Tünel Sendromu Belirtileri
  2. Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Madde Halinde Nelerdir?
  3. Karpal Tünel Sendromu Neden Olur?
  4. Karpal Tünel Sendromu Tedavisi
  5. Karpal Tünel Sendromu Hakkında Sık Sorulan Sorular

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Madde Halinde Nelerdir?

Karpal tünel sendromu sonucunda oluşan belirtiler median sinirin normal fonksiyonlarının etkilenmesi sonucunda oluşmaktadır. Elin bir kısmının hareketini ve duyusu ile ilgili görevleri üstlenen bu sinirin etkilenmesi durumunda kişide bir takım belirtiler meydana gelmektedir. Karpal tünel sendromu belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir;

• Başparmağı, işaret parmağını ve orta parmağında meydana gelen ağrı ve karıncalanma
  • El bileğinden başlayıp kola doğru uzanan bir ağrı, karıncalanma ve ısı artışı
  • El kaslarında zayıflık hissi
  • Elin ilk üç parmağında uyuşukluk hissi
  • Kolun hareket etmesi durumunda oluşan ağrı artışı
  • Uykudan uyandıracak kadar şiddetli olabilen bilek ağrıları gibi semptomlar görülmektedir.

Karpal Tünel Sendromu Neden Olur?

Karpal tünel sendromu belirtileri arasında en çok görülen el bileğinde meydana gelen ağrı median sinirindeki aşırı basınçtan kaynaklı oluşmaktadır. Bu durum inflamasyon ve şişmeye neden olabilmektedir. Karpal tünel sendromu ile bağlantılı olan ve en sık görülen hastalıkların bazılarını şu şekilde sıralayabilir:

• Diyabet
  • Karpal Tünel Sendromu BelirtileriTiroid disfonksiyonu
  • Hamilelik veya menopoz dolayısıyla oluşan sıvı tutulumu
  • Yüksek tansiyon
  • Romatoid artrit gibi otoimmün bozukluklar
  • Bilek kırıkları veya travma dolayısıyla görülebilmektedir.

Bunun yanı sıra median sinirlerin şişmesinde ve sıkışmasına etkisi olacak bazı durumlar bulunmaktadır. Bu sebeplere şu şekilde örnekler verebiliriz;

• Klavye veya mouse kullanırken bileğin yanlış şekilde durması
  • Elektrikli el aletleri kullanırken uzun süre titreşime maruz kalmak
  • Bileğinizi aşırı uzatan ve tekrarlanan hareketler örnek verilebilmektedir.

Karpal Tünel Sendromu Tedavisi

• Karpal tünel sendromu, her hastalıkta olduğu gibi derecesine göre tedavi edilmektedir. Birinci aşamada hastalara el bileğinde ezilen siniri güçlendirecek ilaçlar tedavileri verilmektedir. Biraz daha ilerlemiş olan karpal tünel sendromu vakalarında hastaların eline atel takılabilir veya fizik tedavi uzmanları tarafından dahili uygulamalar veya fizik tedavi uygulamaları yapılabilmektedir. Ellerini kontrol edemeyecek kadar ilerlemiş olan hastalarda ise cerrahi yöntem uygulanmaktadır. Cerrahi yöntem ise bileğe pirinç tanesi büyüklüğünde açılan delikten yapılır ve ortalama 5 dakika içerisinde biter. Hasta işlemden sonra evine dönebilir.

Karpal Tünel Sendromu Hakkında Sık Sorulan Sorular

Hangi yaşlarda daha çok görülür?

• Karpal tünel sendromu daha çok erkeklere oranlar kadınlarda 40-60 yaş aralığında görülmektedir.

Karpal Tünel Sendromu Tedavi Edilmezse Ne Olur?

• Karpal tünel sendromu tedavisinde olumlu sonuç alınabilmesi için kesin teşhisin tam olarak konulması gerekmektedir. Oluşan hasarın tedavi edilmemesi veya tedavinin geciktirilmesi durumunda ileri derecede sinir hasarı ortaya çıkar ve tedavi edilmesi için ciddi sorunlar oluşur. Bu durum sonucunda sakatlık veya kalıcı hasarlar oluşabilmektedir.

Karpal Tünel Sendromu Kalıtsal Bir Hastalık mıdır?

• Karpal tünel sendromu, kalıtsal bir hastalık değildir.