Halluks Valgus Belirtileri

Halluks valgus belirtileri arasında en çok bilinen ayak başparmağının yanında çıkıntı görünümünde şişlik oluşmasıdır. Halluks valgus ilk olarak küçük şişlikle başlar. Ayak şeklinin gittikçe değişmesiyle beraber ayakta ağrı oluşmaya başlar. Bu ağrı ayakkabı giyildiğinde daha çok şiddetlenir. Günlük yaşam koşullarını çok fazla etkileyen bir durumdur. Tedavi edilmediği sürece tüm ayağı kapsayan bir durum haline gelme olasılığı yüksektir. Halluks valgus kızlara oranla erkeklerde daha çok görülmektedir. Halluks valgus belirtileri diğerleri şu şekilde sıralanabilir;

halluks valgus belirtileri

• Ayak başparmağında hissizlik
  • Ayak başparmağını bükerken zorlanma, acı ve yanma hissi
  • Ayakkabı giyerken zorluk yaşama
  • Ayak görünümünün değişmesi
  • Ayak başparmağı kısmında kızarıklık

Halluks Valgus Nedir?

Ayak başparmaklarında görülen şekil bozuklarına halluks valgus denir. Ayak başparmağının yan tarafında oluşan şişlik veya çıkıntı görülmesidir. Günümüzde çok sık görülen ve giderek yaygınlaşmaya devam eden ortopedik bir hastalıktır. Halluks valgus genetik yaygınlığı olan bir durumdur. Bu nedenden dolayı erken yaşlarda önem alınması gerekmektedir.

Halluks Valgus Belirtileri İle Erken Teşhis

Halluks valgus belirtileri arasında başparmağının yanında oluşan hafif çıkıntı ve ağrı hissi bu hastalığın erken teşhisinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenden dolayı belirtilerin yaşanması durumunda ortopedi ve travmatoloji doktoruna görünmeniz önemli bir aşamadır. Halluks valgus ilerlediğinde tedavi için ameliyat tercih edilir. Ameliyat ile kesim çözüm alınması mümkündür.

Halluks Valgus Tedavi Yöntemleri

Halluks valgus belirtileri doğrultusunda uygulanabilen 3 çeşit tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntemler;

• Aparatlar ile düzeltme
  • Ayak egzersizleri yaparak düzeltme
  • Ameliyat ile düzeltme yöntemleri olarak sınıflandırılır.

Aparat ile düzeltme tedavisinde çeşitli aparatlar kullanılmaktadır. Bu aparatlar genellikle geceleri kullanılmaktadır. Gün içinde kullanılmasında hiçbir sakınca olmamaktadır. Verilen aparat düzenli kullanıldığında ayak başparmak kemiğindeki eğriliği düzeltmesi mümkündür.

Yapılan egzersizler ile de ayak şekil bozukluğu önlenebilmektedir. Bu egzersizler sayesinde halluks valgus ağrılarından kurtulmanız mümkündür. Bu egzersizleri doktor kontrolünde istediğiniz zaman evde kendiniz bile yapabilirsiniz.

Halluks Valgus Neden Olur?

Halluks valgus genellikle aileden gelen yaygınlık nedeniyle görülmektedir. Daha önce ailede halluks valgus olan biri görülürse kişi bu durumu kendisinde önlemek için kontrollere gitmelidir. Bunun dışında kişinin ayağını yere bası

ş şekli halluks valgus olmasını tetikleyebilir. Kadınlarda halluks valgus durumu daha çok yanlış ayakkabı tercih edilmesinden dolayı görülmektedir. Sivri uçlu ve yüksek topuklu ayakkabı tercihinde bulunan kadınlarda halluks valgus görülmesi mümkündür.

Halluks Valgus Kimlerde Görülür?

• Genetik faktörler
  • Romatizmal hastalıklar
  • Düz tabanlık
  • Kilo problemi olan
  • Sivri uçlu ve yüksek topuklu ayakkabı tercihlerinde çok sık görülmektedir.

Halluks Valgus Ameliyatı

Halluks valgus ameliyat tedavisinde birden fazla cerrahi yöntem mevcuttur. Ortopedi ve travmatoloji cerrahı hastanın yaşına, ayağının anatomisine, halluks valgus belirtileri ve hastalığın seviyesine göre hastaya en uygun ameliyat yöntemini belirlemektedir. Uygulanan ameliyatta hastanın ayak başparmağına müdahale edilir ve şekil bozukluğu olan kısım eski haline getirilir.

Her cerrahi ameliyatta olduğu gibi bu ameliyatta da bazı yan etkilerin meydana gelme ihtimali mümkündür. Bu ihtimaller arasında kesi atılan yerde enfeksiyon oluşması, kesilen kemiğin kaynamakta zorlanması gibi durumlar ameliyattan sonra görülebilme ihtimali olan komplikasyonlardır.

Halluks Valgus Tanısı Konulan Kişilerin Doktoruna Sorabileceği Sorular

1. Halluks valgus neyden kaynaklı gelişmiş olabilir?
  2. Benin durumuma en uygun tedavi yöntemi nedir?
  3. Diğer ayağımda oluşabilecek halluks valgus ihtimalini nasıl önleyebilirim?
  4. Nasır ve batık oluşumu gibi diğer ayak problemleri önlemek için neler yapabilirim?
  5. Eğer halluks valgus’ u tedavi ettirmezsem ne gibi durumlar oluşabilir?

Yorumunu ekle