Kemik Hastalıkları Nelerdir?

Kemiklerde genel olarak  ilerleyen yaşa bağlı zayıflama, kırılma veya erime gibi durumlarla karşılaşabiliyoruz. Tüm bu kemik hastalıklarının temel nedenleri; beslenmeye, hastanın hayat tarzı ve genetik öyküsüdür. Sık karşılaştığımız kemik hastalıklarının belirtileri ise,kemik hastalıkları

• Eklemlerde ağrı oluşumu
  • Kemiklerin gözle görülür şekilde küçülmesi
  • Kemiklerin bulunduğu cilt yüzeyinde kızarıklık veya morluk oluşması
  • Hareket halindeyken kemiklerden ses gelmesi
  • Kemiklerde eğrilik ve deformiteler meydana gelmesi
  • Kemiklerin çok çabuk kırılması veya çıkması
  • Sağlıklı kemik yapısının şeklinde bozukluklar meydana gelmesi

Sık Karşılaşılan Kemik Hastalıkları

Osteoporoz ( Kemik Erimesi): Genelde 50 yaş üzeri kişilerde daha çok görülen bu hastalık, kemik yoğunluğunun azalmasına bağlı meydana gelir. Tedavisi geciktirilirse kemik kırıkları, bel fıtığı gibi diğer hastalıklara neden olur.

Romatoid Artrid: Vücutta bulunan kas ve eklemlerin iltihaplanmasından dolayı meydana gelir. Bu hastalık vücuttaki kemik yoğunluğunu azaltır.

Kemik Romatizması: Nedeni tam olarak bilinmese de kemik dokularının ortamdaki  nemden dolayı hastada ağrılara sebep olmasıdır.

Raşitizm: kemiklerin zayıflamasından dolayı güçsüz kalmasıdır. Bu hastalığa neden olan birçok etken vardır. Büyüme döneminde de sıklıkla karşılaştığımız bir hastalıktır.

Kemik hastalıkları birçok farklı nedenden kaynaklı  ve farklı çeşitlerde olabilir. Sık karşılaştığımız kemik hastalıkları belirtilerinin birden fazlası sizde de görülüyorsa acilen Ortopedi uzmanına görünmeniz gerekmektedir.