Karpal Tünel Sendromu Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Karpal tünel sendromu her iki elimizde de avuç içi kısmında bulunan, kemikler ve bağlar ile çevrili dar bir kanalın ilk üç parmaklarda meydana getirdiği hastalığa denir. Median sinirinin üzerindeki baskı nedeniyle karpal tünel sendromu oluşur. Sinir sıkışması olarak da bilinen bu durum el ve parmaklarda işlev kaybına neden olmaktadır.

karpal-tünel-sendromu-tedavi-edilmezse-ne-olur

Karpal tünel sendromu tedavi edilmediği süreçte kişide kaç zayıflığı ve kaç güçsüzlüğünün ilerlemesine yol açar. Sinir sıkışması ilk olarak kas erimesine sebep olur. Bu durumda hasta ellerini kullanamaz, elleriyle bir şey taşıyamaz ve elleri tutmayacak hale gelir. Hastanın günlük hayat koşulları zorlanabilir. Günlük hayatta yaptığı araba kullanmak hatta yemek yemekte bile zorlanabilir.

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Karpal tünel sendromunun hastada çıkardığı belirtiler bu rahatsızlıkta etkilenen median sinirinin normal fonksiyonları ile bağlantılıdır. Elin ilk üç parmak kısmının hissi ve hareket görevini üstlenen median sinirinin normal fonksiyonları ile bağlantılıdır. Bu sinirin etkilenmesi durumunda kişide bir takım semptomlar görülmeye başlar. Bu semptomlar;

• Hasta baş parmağında, işaret parmağında ve orta parmakta uyuşukluk, karıncalanma ve ağrı hissetmeye başlar.
  • El bileğinden başlayan ve kola doğru ilerleyen ısı artışı ve ağrı
  • Gece uykudan kaldıracak kadar şiddetli el bileği ağrısı
  • El kaslarının güçsüzleşmesi.

Karpal tünel sendromu tek bir neden bağlı olarak görülme olasılığı neredeyse hiç denilecek kadar nadirdir. Şeker hastalığı gibi farklı sağlık sorunları yüzünden sinir yapılarının zarar görmesi sonucu karpal tünel sendromu gibi hastalıklar görülür.

Hastalara Ne iyi Gelir?

Karpal tünel sendromu olan kişilere fizik tedavi ve el bilek atelinin kullanımı, kişinin rahatsız edici hastalık belirtilerinin giderilmesinde etkili olur. Doktor tarafından önerilen egzersizler düzenli olarak yapıldığında semptomların ilerlemesi önlenir.

Karpal tünel sendromu bazen hastalık, yüksek tansiyon, şeker hastalığı ve tiroid bezi hastalıkları gibi diğer hastalıklarla bağlantılı olabilmektedir. Diğer hastalıkların tedavisi de ihmal edilmemelidir.

Hastalar Nelere Dikkat Etmeli?

• Masa başı bilgisayarda çalışan kişiler klavyenin tuşlarına hafif dokunuşlarla basmaya dikkat etmelidir.
  • Bilgisayar kullanan kişiler sık sık dinlenmek için ara vermelidir. Ara verdiğinizde el ve bileklerinizi nazik hareketlerle gerin ve bükün.
  • Doktor tarafından verilen ilaçlar ve ağrı kesiciler düzenli ve özenli bir şekilde kullanmaya dikkat edilmelidir.
  • Karpal tünel sendromu olan hastalar sağlıklı bir diyet programı uygulamalıdır.
  • Gün içinde bol bol su içilmelidir.
  • Sigara kullanan kişilerde semptomlar daha şiddetli olur. Bu nedenle sigara bırakılmalıdır.
  • El ve bilek kısımlarının sıcak tutulması çok önemlidir. Bunun için parmaksız eldivenler kullanabilirsiniz.
  • Bileğinizi çok fazla aşağı ve yukarı doğru bükmekten kaçınılmalıdır.
  • Bilgisayar kullanırken Mouse’un rahat olması ve bileğinin zorlaması gerekir.
  • Obezite karpal tünel sendromu riskini tetikleyen hastalıklardan biridir. Kilosu çok fazla olan kişilerin bir an önce kilo vermesi gerekir.
  • Bilgisayar başında oturan kişilerin yanlış pozisyonda oturmaması gerekir. Omuzlar öne doğru eğmemeye dikkat edilmelidir. Aksi taktir de boyundaki sinirlerin sıkışması sonucu parmaklar ve bilekler etkilenebilir.

Yorumunu ekle