Omuz Sıkışması Belirtileri

Omuz eklemi etrafındaki yumuşak dokuların, omuzun üst kısmındaki kemikler arasında sıkışması durumudur. Omuz sıkışması, hareketi engelleyerek ağrı ve hareket kısıtlılığına yol açabilir. Genellikle kollar yukarı kaldırıldığında ya da belli hareketler yapılırken ortaya çıkar. Tekrarlayan hareketler, aşırı kullanım veya yaralanma sonucu gelişebilir.

Omuz Sıkışması Belirtileri Nelerdir?

Özellikle kolda ağrı hissedilir. Ağrı genellikle kolumuzu yukarı kaldırdığımızda, öne veya arkaya doğru hareket ettirdiğimizde artar. Yukarıya doğru hareketlerde kısıtlılık yaşanabilir. Ağrı ve sıkışma nedeniyle, kolda güçsüzlük veya zayıflık hissedilebilir.

Gece ağrıları yaygındır, bu durum uykuyu etkileyebilir. Etkilenen bölgede dokunulduğunda aşırı hassasiyet olabilir. Hareket ettirirken çıtırdama veya kıtırdama sesleri duyulabilir. Omuz sıkışması belirtileri farklı kişilerde farklı şekillerde görülebilir.

Şiddeti kişisel faktörlere bağlı olarak değişebilir. Eğer bu belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız, doktorunuza danışmanız önemlidir. Erken teşhis ve tedavi, durumun kötüleşmesini önleyebilir. Daha hızlı iyileşmeyi sağlayabilir.

Omuz Sıkışması Risk Faktörleri

Omuz Sıkışması BelirtileriTenis, beyzbol, yüzme gibi belirli sporları yapanlarda sık görülür. Tekrarlayan hareketler gerektiren işlerde çalışan kişilerde daha sık görülür.  Yaş ilerledikçe, tendonlar ve diğer omuz dokuları zayıflayabilir ve daha kolay sıkışabilir. Genellikle 40 yaş üstü kişilerde daha yaygındır.

Ağır kaldırma veya yüksek yerlere ulaşma gerektiren işler yol açabilir. Daha önce omuz yaralanması veya cerrahisi geçirmiş kişilerde daha sık görülebilir. Bazı insanlar, omuz kemiklerinin doğal yapısı nedeniyle daha yatkındır.

Uzun süre bilgisayar başında çalışmak gibi kötü duruşlar neden olabilir. Diyabet ve tiroid hastalıkları gibi bazı sağlık koşulları, gelişme riskini artırabilir. Omuz sıkışması belirtileri yaşıyorsanız egzersiz ve çalışma alışkanlıklarında değişiklikler yapmak, riski azaltabilir.

Omuz Sıkışması Nasıl Geçer?

Zorlayan aktivitelerden kaçınmak, iyileşme sürecine yardımcı olabilir. İlk 48 saat içinde, 20 dakika boyunca her iki saatte bir buz uygulamak, şişliği ve ağrıyı azaltabilir. Soruna yönelik özel egzersizler, esnekliği artırabilir ve ağrıyı azaltabilir. Doktorunuzun önerdiği ağrı kesiciler ve anti-enflamatuar ilaçlar, ağrıyı ve iltihabı kontrol altına alabilir.

İlk 48 saat geçtikten sonra, sıcak kompresler veya sıcak duşlar kasları gevşetebilir ve ağrıyı hafifletebilir. Uzun süreli oturma veya belirli aktiviteler sırasında doğru postürü korumak, önlemeye yardımcı olabilir.

Kronik veya şiddetli omuz sıkışması durumlarında, fizyoterapist yardımı almak önemlidir. Bu önerilerin yanı sıra, belirli bir tedavi planı için mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Kendi başınıza bir tedavi uygulamadan önce uzman bir görüş almak gerekir. Yanlış tedavi ve yan etkilerden kaçınmanıza yardımcı olacaktır.

Omuz Sıkışması Egzersizleri

Omuz Sıkışması BelirtileriBir masanın veya sandalyenin kenarına eğilin ve sıkışan omuz tarafındaki kolunuzu sarkıtın. Kolunuzu saat yönünde ve saat yönünün tersine olacak şekilde nazikçe döndürün.

Yüzünüzü duvara dönük bir şekilde durun. Parmak uçlarınızı duvara yerleştirin ve yavaşça yukarı doğru “tırmanın”. Bu hareketi omuzunuz rahat bir şekilde yukarı kaldırabileceği noktaya kadar yapın.

İyi olan kolunuzu sıkışan omuz tarafına doğru getirin ve dirseğinizden sıkışan kolunuzu nazikçe geriye doğru çekin. Otururken, sıkışan omuz tarafındaki kolu 90 derece bükün. Bir direnç bandını bu kolla tutun ve kolunuzu vücudunuzdan nazikçe dışarı doğru döndürün.

Daha sonra içeri doğru döndürme hareketi yapın. Omuz sıkışması egzersizleri sırasında ağrıyı artırmamaya özen gösterin. Egzersizlerin şiddetini ve sıklığını, rahatlık seviyenize göre ayarlayın. Eğer ağrınız artarsa veya şüpheleriniz varsa, bir uzmana başvurun.